söndag 17 augusti 2008

På väg till krogen på cyklarna

Jag och Helena


Jag och Linda


Jag och Rebecca


Jag


Jag, Darek och Linda


Igår ringer Helena mej och är sjukt sugen att gå ut, hon lyckas fånga mitt intresse trots att jag skulle vara hemma och bara ta det lungt! Så jag tar mitt pick och pack och blir hämtad av Linda så vi åker tillsammans dit och gör oss klara. Efter ett tag kommer även Rebecca dit;-)
Vi dricker vin, flamsar, fixar till oss, fotograferar och lyssnar på 90-tals dängor, både Helena och Linda skriker av nostalgitrippar!
Vi beslutar oss att ta oss ner mot krogen vid 23.30 tiden, Linda skriker rätt ut när hon inser att vi ska promenera dit, den bortskämda lilla hyndan som tar sej till varje plats med bil! Rebbecca har sin cykel med, så då tar även Helena sin så att hon kan cykla hem efter krogen.

Helena kläcker idén om att hon ska skjutsa Linda i bak, aldrig skriker Linda inte i en barnsadel.. Helena skriker åt mej att ta Rebecca i hennes cykel så det gör vi... Fyra dårar cyklandes, lulliga och fulla av asgarv skjutsar jag och Helena Linda och Rebecca i barnsadlar ner för söder!

Väl på krogen hade vi jävligt roligt, vi röjde som vanligt och stämningen var på topp!
Körde några moves med Darra;-) Han är en vän man kan ha kul med!
När krogen väl slog sina sista sekunder innan stängning behövde jag tömma blåsan, inne på toan rafsar jag efter min mobil, och märker i min förtvivlan att den INTE finns där, hjärtat slår och jag få panik!

Rusar ut och där står Darra jag berättar för honom att min lur är stulen, han knappar in mitt nr och ber mej att vad jag än gör så får jag inte gå emellan om han finner nån snubbe med min lur, för då ska han slåss för min lur!

Jag beslutar mej att gå in igen där jag satt sist, när jag böjer mej fram lite grann, ser jag min undrbara lur ligga där på golvet helt ensam och övergiven och väntandes på mej!!!!

Gissa om jag blev lycklig! Hoppade och kramade Darra över min lycka och hans lycka att han inte behövde slå till nån jävel över käften!

Sen kunde jag sussa gott!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tur du hade, fan va jobbigt att bli av med sin telefon! Fan man får ju hjärtat i halsgropen! Ni verkar ha haft kul iaf och en massa fina bilder tog ni =)

Caroline sa...

Jag dör av skratt... Finns det någon roligare människa än Darra?! Han är klockren...

Herregud!

Anonym sa...

Så grymt rolig kväll!!!