tisdag 29 juli 2008

HEMMA!!!!

Japp idag kom vi iland i Sthlm med båten från Tallin, resan har vart underbar från dag ett! Vi hade underbart väder på fredagen då vi åkte från frihamnen, vi satt på däck och gassade sol som aldrig förr! Jag gick lös på TAXFREE´n och köpte mej två underbara dofter:-) Jag e galen i parfymer!

Vi kom fram til Tallin på lördagen kl 10.00 vi yrade runt i typ en timma innan vi fann vårt hotell som bara låg på andra sidan hamnen typ 10min därifrån, dom vi frågade visste nada om hotellet, men till slut så fann vi det! Vi bodde på Tallink Spa and Conference Hotel, det var det finaste hotellet jag nånsin varit inne på, det var så jävla snyggt designat både utåt och inåt! Dessutom låg det i gångavstånd till centrum. Vi har ätit gott, druckit estnisk öl (SUKU) mycket god, vandrat gata upp och gata ner i gamla stan, sett vackra gamla byggnader, druckit massa gott kaffe med goda bakverk (billigt). Det har vart en härlig resa med mannen, vi har skrattat och myst dessa dagar!

På söndag kväll skulle vi äta vår sista middag ute i gamla stan på en mysig ute restaurang, vi satte oss ner, kollade igenom menyn som man inte fatta mkt av, men vi beställde en rätt för två och antog att vi skulle få in en kötträtt som vi kunde mumsa i oss med glädje. Men döm av min förvåning när servitrisen kommer ut med ett stort jävla fat fullt med korv på! Fyfan va bläigt det såg ut, och det var inte en sorts korv utan kanske fem olika sorter, allt från blodkorv, tjocka tilll smala. Nää fyfan det var verkligen illa! Vi blev så jävla besvikna! Jag sa till mannen att vi betalar och drar snabbt så vi kan gå bakom ett hörn och spy!

Vi drog till hotellet och upp i Cigar Bar, tog en kaffe och spelade lite poker, där träffade vi en kille vid namn Peter, en snubbe med massa tatueringar som kom från Norrtälje, han vela vara med på poker och det fick han såklart, där satt vi och spelade och drack öl när en äldre man oxå kommer fram och vill kolla på, han blev bara fullare och fullare, hade många åsikter om hur grym jag var på poker och hur min man hade hittat mej, ja men ett rent jävla fyllesnack bara. han blev gubbsjuk på mej sen tyvärr, inte så charmerande! Peters tjej kom ner till lobbyn vid två tiden och undrade om han hade glömt bort att väcka henne som s kulle vila en timma, men det råka bli i 4..... Iallafall spöade jag grabbarna på pokern så grym som ja e!

Jag ska inte skriva en uppsats nu, men detta e några spalter av resan, jag återkommer med bilder!

Har saknat bloggen!

Puzz ChiLeNiTa

4 kommentarer:

Caroline sa...

Tjena bruden! Ja visst, nu har Zandra lurat in mig i Blog-världen! Sjyst att ni hade en bra resa! Självklart ska vi ta en fika och anacka MASSA skit, dessvärre är jag lite febrig för tillfället, men jag repar mig snart! Största kramen!

Anonym sa...

Åh vad mysigt det lät, skönt att känna sig nöjd me sin resa när man kommer hem.
Jaha du Kramen så du e en pokerhaj? Nice nice
Ha det bra gumman!
Kram

La Linda Love sa...

välkommen hem älskling, har saknat dej jag, hoppas vi ses i morgon...puss

LaZandrita sa...

Åh va mysigt, jag vill oxå göra samma resa!